Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Strategia na rzecz zmniejszenia zapotrzebowania pojazdów ciężarowych na paliwo oraz redukcji emisji dwutlenku węgla

W dniu 21 maja 2014 r. na stronie Komisji Europejskiej pojawił się Komunikat pt. "Strategia na rzecz zmniejszenia zapotrzebowania pojazdów ciężarowych na paliwo oraz redukcji emisji dwutlenku węgla".

Sektor transportu powinien dążyć do zmniejszenia do 2030 r. emisji gazów cieplarnianych do poziomu 20% w porównaniu z 2008 r. Emisje gazów cieplarnianych pochodzące z transportu drogowego w okresie 1990-2007 wzrosły o 29%, ale od tego czasu zmniejszyły się wskutek wysokich cen ropy naftowej, wyższej sprawności samochodów osobowych oraz wolniejszego wzrostu mobilności (o 6% w okresie 2007-2011).

Szacuje się, że około jedna czwarta emisji CO2 pochodzących z transportu drogowego jest generowana przez pojazdy ciężarowe. Wobec rosnących wielkości przewozów towarowych w Unii Europejskiej, emisje te rosły aż do rozpoczęcia kryzysu gospodarczego. W świetle bezwzględnej wielkości tych emisji należy ograniczać trend i względny udział emisji CO2 generowanych przez pojazdy ciężarowe. W związku z powyższym Komisja Europejska zaproponowała rozwiązania umożliwiające ograniczenie emisji CO2 z pojazdów ciężarowych w sposób racjonalny pod względem kosztów.

Tekst komunikatu oraz FAQ dostępne są na stronie Komisji Europejskiej.