Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Rozporządzenie nr 253/2014 z dnia 26 lutego 2014 r. zmieniające rozporządzenie (UE) nr 510/2011 w celu określenia warunków osiągnięcia docelowego zmniejszenia emisji dwutlenku węgla z nowych lekkich samochodów dostawczych przewidzianego na 2020 r

Powiązanie między emisjami dwutlenku węgla a zużyciem paliwa, a także określenie warunków zmniejszenia emisji dwutlenku węgla z lekkich samochodów dostawczych może przyczynić się (w sposób racjonalny pod względem kosztów) do zmniejszenia zużycia paliwa i związanych z tym kosztów ponoszonych przez właścicieli lekkich pojazdów dostawczych.

Począwszy od roku 2020, rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 253/2014 z dnia 26 lutego 2014 r.  zmieniające rozporządzenie (UE) nr 510/2011 w celu określenia warunków osiągnięcia docelowego zmniejszenia emisji CO2 z nowych lekkich samochodów dostawczych przewidzianego na 2020 r. ustanawia nowy, docelowy średni poziom emisji CO2 dla nowych lekkich samochodów dostawczych rejestrowanych w Unii Europejskiej na poziomie 147 g CO2/km, mierzony zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 715/2007 i przepisami wykonawczymi do niego oraz przy zastosowaniu innowacyjnych technologii.

Tekst rozporządzenia dostępny jest na stronie Komisji Europejskiej.

Powrót do góry