Skocz do treści

Ministerstwo Środowiska - przejdź do strony głównej

  1. Strona główna Biuletynu Informacji Publicznej
  2. ePUAP
  3. PL
  4. EN
  5. RSS - instrukcja obsługi, wybór kanałów
  6. Wersja mobi
  7. Pogoda

Archiwum: Komórki Organizacyjne Ministerstwa Środowiska

  1. Gabinet Polityczny Ministra

    Szef Gabinetu Politycznego Ministra:
    Wojciech Saryusz-Wolski

    Sekretariat:
    tel.: (22) 57-92-205
    faks: (22) 57-92-347
    e-mail: Gabinet.Polityczny.Ministra@mos.gov.pl

  2. Dane dotyczące pracowników GPM

    zakres zadań

    • zapewnienie politycznej obsługi Ministra, Sekretarza Stanu i Podsekretarzy Stanu, stosownie do przydzielonych im zadań oraz bezpośrednich poleceń Ministra;
    • współpraca z partiami politycznymi, klubami parlamentarnymi, organami administracji  publicznej i władzy państwowej oraz organizacjami pozarządowymi;
    • współpraca z gabinetami politycznymi innych ministrów;
    • współpraca z Biurem Ministra w zakresie kreowania polityki informacyjnej i medialnej Ministra;
    • opiniowanie zasadności proponowanych wizyt i spotkań Ministra.

  3. Departament Ekonomiczny

    Dyrektor:
    Hanna Pawłowicz

    Zastępca Dyrektora:
    Iwona Jastrzębska

    Sekretariat:
    tel.: (22) 57-92-469
    faks: (22) 57-92-455
    e-mail: Departament.Ekonomiczny@mos.gov.pl

    zakres zadań

    • opracowywanie projektu planu dochodów i wydatków budżetu państwa oraz budżetu środków europejskich w układzie tradycyjnym i zadaniowym, w tym projektu planu dysponenta części budżetu państwa;
    • sprawowanie nadzoru nad gospodarką finansową dysponentów środków budżetu państwa drugiego i trzeciego stopnia podległych Ministrowi oraz sporządzanie łącznych sprawozdań budżetowych i finansowych oraz jednostkowych sprawozdań budżetowych i finansowych dysponenta części budżetu państwa, w zakresie budżetu środków krajowych i budżetu środków europejskich, w układzie tradycyjnym i zadaniowym;
    • przygotowywanie wniosków oraz decyzji Ministra dotyczących zmian w budżecie państwa oraz budżecie środków europejskich;
    • udział w planowaniu i rozliczaniu pomocy technicznej przewidzianej dla Instytucji Wdrażających Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko;
    • udział w realizacji Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w zakresie finansowania i rozliczania priorytetów, dla których Minister jest Instytucją Pośredniczącą;
    • limitowanie, nadzorowanie i prowadzenie ewidencji wykorzystania środków europejskich przez Instytucje Wdrażające na podstawie zrealizowanych w Banku Gospodarstwa Krajowego zleceń płatności;
    • udział w realizacji projektów w ramach Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Norweskiego Mechanizmu Finansowego, w zakresie finansowania i rozliczania Instytucji Wdrażających;
    • zapewnienie przepływu środków finansowych z budżetu państwa do jednostek podległych, do wysokości limitu określonego w ich planach finansowych, oraz środków dotacji celowych przekazywanych dla innych jednostek organizacyjnych, na podstawie zawartych umów;
    • nadzór nad gospodarczym wykorzystaniem majątku Skarbu Państwa będącego w trwałym zarządzie państwowych jednostek budżetowych podległych i nadzorowanych przez Ministra, w tym przygotowywanie projektów decyzji majątkowych Ministra;
    • realizacja spraw związanych z nadzorem statutowym nad fundacjami działającymi w zakresie ochrony środowiska i gospodarki wodnej.

  4. Departament Funduszy Europejskich

    Dyrektor:
    Aleksandra Malarz

    Zastępca Dyrektora:
    Joanna Książek-Wieder

    Zastępca Dyrektora:
    Aleksandra Przyłuska

    Sekretariat:
    tel.: (22) 57-92-823
    faks: (22) 57-92-629
    e-mail: Departament.Funduszy.Europejskich@mos.gov.pl

    zakres zadań

    • realizacja zadań Ministra jako instytucji pośredniczącej w zarządzaniu dla perspektywy finansowej 2004-2006 (Sektorowy Program Operacyjny Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw; Strategia wykorzystania Funduszu Spójności);
    • organizacja i koordynacja działań Ministra jako instytucji pośredniczącej w zarządzaniu dla perspektywy finansowej 2007-2013 (Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko);
    • organizacja i koordynacja procesu programowania perspektywy finansowej 2014-2020 w obszarze środowiska, w tym koordynacja współpracy z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz wojewódzkimi funduszami ochrony środowiska i gospodarki wodnej;
    • organizacja i koordynacja działań Ministra w zakresie programowania i wdrażania instrumentu LIFE/LIFE+, Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Norweskiego Mechanizmu Finansowego oraz innych mechanizmów finansowych;
    • współpraca z Generalną Dyrekcją Ochrony Środowiska i reprezentowanie Ministra w pracach krajowej sieci organów środowiskowych i instytucji zarządzających funduszami unijnymi „Partnerstwo: Środowisko dla Rozwoju”;
    • prowadzenie spraw z zakresu nadzoru nad wykonywaniem przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, wojewódzkie fundusze ochrony środowiska i gospodarki wodnej oraz Centrum Koordynacji Projektów Środowiskowych funkcji Instytucji Wdrażających w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko;
    • prowadzenie spraw z zakresu nadzoru Ministra nad Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, z wyłączeniem nadzoru nad realizowaniem przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zadań Krajowego operatora systemu zielonych inwestycji oraz badania zgodności z prawem uchwał Rady Nadzorczej Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

  5. Departament Geologii i Koncesji Geologicznych

    Dyrektor:
    -

    Zastępca Dyrektora:
    Rafał Miland
     
    Zastępca Dyrektora:
    Krzysztof Kowalik
     
    Zastępca Dyrektora:
    Mariola Jakoniak


  6. Sekretariat:
    tel.: (22) 57-92-449, 447
    faks: (22) 57-92-460
    e-mail: Departament.Geologii.i.Koncesji.Geologicznych@mos.gov.pl

    zakres zadań

    • projektowanie priorytetowych kierunków działań Ministra i państwowej służby geologicznej w poszczególnych dziedzinach geologii oraz głównych kierunków polityki koncesyjnej;
    • prowadzenie spraw związanych z udzielaniem koncesji i ustanawianiem użytkowania górniczego oraz spraw związanych z opłatami za działalność regulowaną ustawą – Prawo geologiczne i górnicze;
    • prowadzenie spraw związanych z rozporządzaniem informacją geologiczną;
    • współdziałanie z organami jednostek samorządu terytorialnego w zakresie sprzedaży nieruchomości położonych w granicach terenów górniczych;
    • prowadzenie postępowań administracyjnych oraz zapewnienie zastępstwa Ministra w postępowaniach przed wojewódzkimi sądami administracyjnymi w sprawach dotyczących geologii i górnictwa;
    • prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, znajdujących się w zakresie właściwości Departamentu;
    • prowadzenie spraw z zakresu nadzoru Ministra nad Prezesem Państwowej Agencji Atomistyki, Prezesem Wyższego Urzędu Górniczego oraz nad Państwowym Instytutem Geologicznym – Państwowym Instytutem Badawczym, w tym nad realizacją zadań państwowej służby geologicznej.

  7. Departament Gospodarki Odpadami

    Dyrektor:
    -

    Zastępca Dyrektora:
    Małgorzata Szymborska 

    Sekretariat:
    tel.: (22) 57-92-262
    faks: (22) 57-92-795
    e-mail: Departament.Gospodarki.Odpadami@mos.gov.pl

    zakres zadań

    • analiza stanu gospodarki odpadami w kraju, w tym w zakresie zapobiegania powstawaniu odpadów i gospodarowania odpadami;
    • planowanie gospodarki odpadami w kraju, w tym w zakresie zapobiegania powstawaniu odpadów i gospodarowania odpadami oraz nadzór nad realizacją zadań wynikających z planów szczebla krajowego i wojewódzkiego oraz przepisów prawa;
    • projektowanie instrumentów prawnych, ekonomicznych i organizacyjnych wdrażających zasady ochrony środowiska w zakresie ochrony powierzchni ziemi oraz gospodarki odpadami, w tym hierarchii postępowania z odpadami, rozszerzonej odpowiedzialności producenta, a także zasady „zanieczyszczający płaci”, w szczególności dotyczących:
      • odpadów poużytkowych,
      • odpadów technologicznych,
      • technologii zagospodarowania odpadów,
      • planowania gospodarki odpadami;
    • realizacja zadań w zakresie ochrony powierzchni ziemi, w tym ochrony gleb w szczególności rewitalizacji terenów zdegradowanych działalnością przemysłową i zapobiegania degradacji gleb.
  8. Departament Informacji o Środowisku

    Dyrektor:
    Karolina Kulicka

    Sekretariat:
    tel.: (22) 57-92-472
    faks: (22) 57-92-473
    e-mail: Departament.Informacji.o.Srodowisku@mos.gov.pl

    zakres zadań

    • realizacja ogólnopolskich medialnych kampanii społecznych mających na celu podnoszenie świadomości ekologicznej mieszkańców Polski i promocję przyjaznych środowisku postaw i zachowań w społeczeństwie;
    • upowszechnianie edukacji dla zrównoważonego rozwoju w nauczaniu szkolnym i pozaszkolnym;
    • koordynowanie zlecania realizacji zadań publicznych na podstawie ustawy o działalności pożytku publicznego i  o wolontariacie;
    • koordynowanie spraw związanych z zawodami regulowanymi, dla których Minister jest organem właściwym;
    • prowadzenie działalności informacyjnej dotyczącej środowiska i jego ochrony, w szczególności spraw związanych z dostępem do informacji o środowisku, w tym prowadzenie postępowań administracyjnych oraz zapewnienie zastępstwa Ministra w postępowaniach przed wojewódzkimi sądami administracyjnymi w tych sprawach;
    • koordynowanie spraw związanych z dostępem do informacji publicznej, w tym funkcjonowaniem Biuletynu Informacji Publicznej oraz wydawaniem dziennika urzędowego;
    • prowadzenie biblioteki Ministerstwa;
    • prowadzenie spraw z zakresu nadzoru Ministra nad Centrum Informacji o Środowisku w zakresie działań związanych z dostępem do informacji o środowisku i jego ochronie.

  9. Departament Leśnictwa i Ochrony Przyrody

    Dyrektor:
    Nina Dobrzyńska
     
    Zastępca Dyrektora:
    Anna Żornaczuk-Łuba

  10. Zastępca Dyrektora:
    Anna Klisowska
       
    Sekretariat:
    tel.: (22) 57-92-550
    faks: (22) 57-92-290
    e-mail: Departament.Lesnictwa.i.Ochrony.Przyrody@mos.gov.pl

    zakres zadań

    • projektowanie instrumentów prawnych, ekonomicznych i organizacyjnych w zakresie zrównoważonego leśnictwa, ochrony przyrody, łowiectwa, szkół leśnych oraz organizmów genetycznie zmodyfikowanych;
    • koordynowanie kontroli i monitorowania działalności regulowanej ustawą o organizmach genetycznie zmodyfikowanych oraz koordynowanie gromadzenia i wymiany informacji dotyczącej zapewnienia bezpieczeństwa ludzi i środowiska w zakresie organizmów genetycznie zmodyfikowanych;
    • podejmowanie działań w kierunku ochrony i wykorzystania zasobów leśnych oraz zachowania różnorodności biologicznej;
    • podejmowanie działań w zakresie właściwego gospodarowania populacjami zwierząt łownych;
    • realizacja zadań związanych z prowadzeniem przez Ministra szkół leśnych oraz sprawowaniem nad nimi nadzoru pedagogicznego;
    • prowadzenie postępowań administracyjnych oraz zapewnienie zastępstwa Ministra w postępowaniach przed wojewódzkimi sądami administracyjnymi w sprawach dotyczących zakresu działania Departamentu;
    • koordynowanie opiniowania wniosków o wydanie zezwolenia na nabycie nieruchomości przez cudzoziemca;
    • prowadzenie spraw z zakresu nadzoru Ministra nad Generalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska, Państwowym Gospodarstwem Leśnym „Lasy Państwowe”, Instytutem Badawczym Leśnictwa, Biurem Nasiennictwa Leśnego, Polskim Związkiem Łowieckim oraz parkami narodowymi;
    • obsługa Państwowej Rady Ochrony Przyrody oraz Komisji do spraw Organizmów Genetycznie Zmodyfikowanych.

  11. Departament Ochrony Powietrza

    Dyrektor:
    -

  12. Zastępca Dyrektora:
    Olaf Kopczyński

    Sekretariat:
    tel.: (22) 57-92-327
    faks: (22) 57-92-217, 463
    e-mail: Departament.Ochrony.Powietrza@mos.gov.pl

    zakres zadań

    • projektowanie instrumentów prawnych, ekonomicznych i organizacyjnych w zakresie ochrony powietrza;
    • realizacja zadań w zakresie ochrony atmosfery, w szczególności:
      • ustalanie standardów jakości powietrza i standardów emisyjnych substancji zanieczyszczających do powietrza,
      • nadzór nad przygotowaniem i realizacją programów ochrony powietrza,
      • inicjowanie i współdziałanie w opracowywaniu wskaźników emisji substancji zanieczyszczających powietrze dla różnych technologii produkcji i technik ochronnych;
    • opracowywanie, wdrażanie, monitorowanie oraz doskonalenie zasad funkcjonowania mechanizmów elastycznych Protokołu z Kioto (projektów wspólnych wdrożeń oraz mechanizmu czystego rozwoju);
    • koordynowanie opracowywania materiałów na potrzeby realizacji obowiązków sprawozdawczych w zakresie emisji gazów cieplarnianych wynikających z prawa Unii Europejskiej oraz Konwencji Narodów Zjednoczonych w sprawie Zmian Klimatu;
    • prowadzenie negocjacji w zakresie sprzedaży jednostek przyznanej emisji (AAU) oraz monitorowanie realizacji zawartych umów sprzedaży w ramach Krajowego systemu zielonych inwestycji;
    • promocja działań związanych z efektywnością energetyczną, racjonalizacją zużycia energii oraz rozwojem energetyki opartej na źródłach odnawialnych;
    • prowadzenie spraw związanych z wdrażaniem systemu pozwoleń zintegrowanych, w tym udział w procesie opracowywania najlepszych dostępnych technik (BAT);
    • realizacja zadań w zakresie ochrony środowiska przed hałasem i polami elektromagnetycznymi;
    • prowadzenie postępowań administracyjnych oraz zapewnienie zastępstwa Ministra w postępowaniach przed wojewódzkimi sądami administracyjnymi w sprawach niezastrzeżonych do właściwości innych komórek, w tym w sprawach dotyczących:
      • systemu handlu uprawnieniami do emisji, projektów wspólnych wdrożeń oraz projektów mechanizmu czystego rozwoju,
      • ochrony powietrza,
      • ochrony środowiska przed odpadami,
      • ochrony środowiska przed hałasem i polami elektromagnetycznymi,
      • pozwoleń zintegrowanych;
    • prowadzenie spraw z zakresu nadzoru Ministra nad Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w zakresie realizacji zadań Krajowego operatora systemu zielonych inwestycji oraz nad wykonywaniem przez Instytut Ochrony Środowiska – Państwowy Instytut Badawczy zadań Krajowego ośrodka bilansowania i zarządzania emisjami.

  13. Departament Prawny

    Dyrektor:
    Izabela Wereśniak-Masri 

  14. Zastępca Dyrektora:
    Dominik Gajewski

    Sekretariat:
    tel.: (22) 57-92-486
    faks: (22) 57-92-288
    e-mail: Departament.Prawny@mos.gov.pl

    zakres zadań

    • opiniowanie pod względem zgodności z prawem oraz poprawności redakcji i techniki legislacyjnej (kontrola formalnoprawna) projektów aktów prawnych, umów cywilnoprawnych, porozumień i wzorów umów cywilnoprawnych oraz pełnomocnictw i upoważnień, a także koordynowanie opiniowania przez inne komórki projektów założeń projektów ustaw, projektów aktów normatywnych, projektów stanowisk Rządu wobec projektów ustaw oraz projektów umów międzynarodowych, przekazanych w ramach uzgodnień międzyresortowych i na kolejnych etapach procedury legislacyjnej;
    • koordynowanie spraw związanych z notyfikacją aktów prawnych w ramach Systemu Notyfikacji Krajowych Środków Wykonawczych oraz notyfikacją projektów aktów prawnych zawierających przepisy techniczne;
    • koordynowanie spraw związanych z naruszeniami prawa unijnego, wszczętych przez Komisję Europejską oraz prowadzonych przez Komisję Europejską w ramach systemu EU-Pilot;
    • koordynowanie spraw związanych z uczestnictwem Polski w postępowaniach toczących się przed Trybunałem Sprawiedliwości Unii Europejskiej i sądem EFTA;
    • prowadzenie bazy zawierającej informacje dotyczące stanu transpozycji dyrektyw Rynku Wewnętrznego (Internal Market Scoreboard) w Ministerstwie;
    • koordynowanie elektronicznego systemu transpozycji e-STEP;
    • koordynowanie spraw dotyczących weryfikacji polskich wersji językowych aktów prawa Unii Europejskiej w obszarze ochrony środowiska;
    • kontrola zgodności z prawem uchwał Rady Nadzorczej Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, statutów organów i jednostek organizacyjnych nadzorowanych przez Ministra;
    • kontrola aktów prawa miejscowego pod względem zgodności z prawem oraz zgodności z polityką Rządu, wykonywana przy współudziale właściwych komórek oraz organów i jednostek podległych albo nadzorowanych przez Ministra;
    • prowadzenie spraw z zakresu reprywatyzacji tartaków;
    • interpretacja przepisów i wydawanie opinii prawnych;
    • zapewnienie zastępstwa Ministra i Dyrektora Generalnego Ministerstwa przed Naczelnym Sądem Administracyjnym i sądami powszechnymi oraz sporządzanie i składanie skarg kasacyjnych;
    • koordynowanie spraw związanych z deregulacją;
    • przekazywanie do podpisu, rejestracja i ewidencjonowanie:
      • aktów kierownictwa wewnętrznego wydawanych w formie zarządzeń, decyzji i postanowień przez Ministra albo Dyrektora Generalnego Ministerstwa,
      • pełnomocnictw i upoważnień udzielonych przez Ministra, Sekretarza Stanu, Podsekretarza Stanu oraz Dyrektora Generalnego Ministerstwa.

  15. Departament Zasobów Wodnych

    Dyrektor:
    Iwona Gawłowska

  16. Sekretariat:
    tel.: (22) 57-92-775
    faks: (22) 57-92-577
    e-mail: Departament.Zasobow.Wodnych@mos.gov.pl

  17. zakres zadań

    • inicjowanie kierunków polityki wodnej Polski;
    • współpraca z Krajowym Zarządem Gospodarki Wodnej w ramach współpracy międzynarodowej;
    • współpraca z Krajowym Zarządem Gospodarki Wodnej w zakresie planowania i monitorowania działań dotyczących ochrony przeciwpowodziowej;
    • prowadzenie spraw związanych z powoływaniem oraz odwoływaniem członków Krajowej Rady Gospodarki Wodnej, Prezesa Krajowego Zarządu Gospodarki Wodnej oraz jego Zastępców;
    • prowadzenie spraw z zakresu nadzoru Ministra nad Prezesem Krajowego Zarządu Gospodarki Wodnej oraz Instytutem Meteorologii i Gospodarki Wodnej – Państwowym Instytutem Badawczym.

  18. Departament Zrównoważonego Rozwoju

    Dyrektor:
    Jacek Mizak
     
    Zastępca Dyrektora:
    Szymon Tumielewicz
     
    Zastępca Dyrektora:
    Igor Mitroczuk
       
    Sekretariat:
    tel.: (22) 57-92-255
    faks: (22) 57-92-263
    e-mail: Departament.Zrownowazonego.Rozwoju@mos.gov.pl

  19. zakres zadań

    • opracowywanie analiz i raportów w celu kształtowania priorytetów zrównoważonego rozwoju, w tym koordynowanie prac resortu nad horyzontalnymi dokumentami strategicznymi w ramach Systemu zarządzania rozwojem Polski oraz prowadzenie spraw związanych z uzgadnianiem list zadań z zakresu ochrony środowiska i gospodarki wodnej realizowanych przez państwowe jednostki budżetowe ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz  wojewódzkich funduszy ochrony środowiska i gospodarki wodnej;
    • programowanie instrumentów polityki zrównoważonego rozwoju, m.in. w zakresie efektywnego korzystania z zasobów, zrównoważonych wzorców produkcji i konsumpcji, systemu opłat za korzystanie ze środowiska, systemu zarządzania środowiskiem (EMAS), normalizacji, systemu ekoznakowania; 
    • kształtowanie priorytetów polityki międzynarodowej Ministra w zakresie zrównoważonego rozwoju, w szczególności inicjowanie nowych kierunków i form współpracy;
    • koordynowanie procesu negocjacji na forum Konwencji Narodów Zjednoczonych w sprawie zmian klimatu;
    • koordynowanie realizacji zadań w zakresie rozwoju technologii środowiskowych i ekoinnowacji, w tym wdrożenie Europejskiego systemu Weryfikacji Technologii Środowiskowych (ETV) i wspieranie transferu polskich technologii środowiskowych za granicę;
    • współudział w kształtowaniu polityki badawczo-rozwojowej resortu, w tym koordynowanie prac dotyczących badań statystycznych;
    • koordynowanie spraw z zakresu nadzoru Ministra nad instytutami badawczymi;
    • prowadzenie i koordynowanie spraw w zakresie pomocy publicznej;
    • prowadzenie spraw z zakresu nadzoru Ministra nad Głównym Inspektorem Ochrony Środowiska, Instytutem Ekologii Terenów Uprzemysłowionych oraz Instytutem Ochrony Środowiska-Państwowym Instytutem Badawczym, z wyłączeniem nadzoru nad wykonywaniem zadań Krajowego ośrodka bilansowania i zarządzania emisjami.

  20. Biuro Dyrektora Generalnego

    Dyrektor:
    Małgorzata Sołtyszewska

    Zastępca Dyrektora:
    Piotr Karpowicz

    Zastępca Dyrektora: 
    Marcin Kuśmierczyk

    Zastępca Dyrektora: 
    Paweł Potyra 

    Sekretariat:
    tel.: (22) 57-92-523
    faks: (22) 57-92-524
    e-mail: Biuro.Dyrektora.Generalnego@mos.gov.pl

    zakres zadań

    • opracowywanie projektu i układu wykonawczego planu finansowego dochodów i wydatków budżetowych Ministerstwa, w tym w ramach programów finansowanych ze środków Unii Europejskiej i innych środków zagranicznych, w oparciu o jednostkowe plany rzeczowo-finansowe;
    • obsługa finansowo-księgowa poszczególnych komórek organizacyjnych Ministerstwa, w tym w ramach programów finansowanych ze środków Unii Europejskiej i innych środków zagranicznych, oraz Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych i Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej, a także projektów finansowanych ze środków Unii Europejskiej i innych środków zagranicznych oraz projektów realizowanych w ramach Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Norweskiego Mechanizmu Finansowego;
    • realizowanie dochodów budżetowych, dochodów własnych oraz wydatków budżetowych w oparciu o przyjęty roczny plan finansowy oraz sporządzanie analiz i obowiązkowej sprawozdawczości w tym zakresie;
    • prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, w tym finansowanych również ze  środków zagranicznych, z wyłączeniem postępowań znajdujących się w zakresie właściwości Departamentu Geologii i Koncesji Geologicznych;
    • obsługa administracyjno-biurowa, logistyczna, w tym związana z tłumaczeniami ustnymi i pisemnymi, i techniczna Ministerstwa oraz nieruchomości znajdujących się w zarządzie i władaniu Ministerstwa, ze szczególnym uwzględnieniem zapewnienia dostawy towarów i usług niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Ministerstwa;
    • obsługa wyjazdów zagranicznych pracowników Ministerstwa i ekspertów Ministra,
    • zapewnienie rozwoju systemów teleinformatycznych Ministerstwa, z uwzględnieniem wymagań dotyczących Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, oraz administrowanie tymi systemami, w tym również systemami, w których przetwarzane są informacje niejawne;
    • obsługa techniczna strony internetowej i intranetowej Ministerstwa;
    • koordynowanie realizacji zadań Ministra związanych z zarządzaniem kryzysowym i powszechnym obowiązkiem obrony, zapewnienie przestrzegania w Ministerstwie przepisów dotyczących ochrony informacji niejawnych oraz odbieranie  i przechowywanie oświadczeń majątkowych;
    • prowadzenie spraw z zakresu nadzoru Ministra nad Centrum Informacji o Środowisku z wyłączeniem nadzoru merytorycznego nad prowadzeniem działań związanych z dostępem do informacji o środowisku i jego ochronie.


  21. Biuro Kadr i Szkoleń


    Dyrektor:
    Małgorzata Maludzińska-Smolińska

    Zastępca Dyrektora:
    Anna Kasprzycka 

    Sekretariat:
    tel.: (22) 57-92-751
    faks:(22) 57-92-754

  22. e-mail: Biuro.Kadr.i.Szkolen@mos.gov.pl

    zakres zadań

    • opracowywanie i wdrażanie rozwiązań w zakresie polityki personalnej w Ministerstwie;
    • prowadzenie spraw wynikających ze stosunku pracy członków korpusu służby cywilnej oraz innych pracowników Ministerstwa;
    • organizowanie praktyk studenckich, staży absolwenckich i wolontariatu oraz naboru pracowników do pracy w Ministerstwie;
    • koordynowanie spraw związanych ze sporządzaniem i aktualizacją opisów stanowisk pracy oraz wartościowaniem stanowisk pracy, a także przeprowadzaniem ocen okresowych w Ministerstwie;
    • prowadzenie spraw z zakresu rozwoju zawodowego pracowników Ministerstwa;
    • naliczanie należności wynikających ze stosunku pracy oraz gospodarowanie środkami przeznaczonymi na wynagrodzenia i szkolenia pracowników Ministerstwa;
    • nadzór i kontrola nad przestrzeganiem przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej;
    • prowadzenie działalności socjalnej w ramach administrowania Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych (z wyłączeniem obsługi księgowej);
    • prowadzenie we współpracy z komórkami sprawującymi nadzór merytoryczny nad jednostkami podległymi albo nadzorowanymi przez Ministra, spraw związanych z nawiązaniem, zmianą oraz ustaniem stosunku pracy kierowników tych jednostek.


  23. Biuro Kontroli i Audytu Wewnętrznego


    Dyrektor:
    Andrzej Zbylut

    Zastępca Dyrektora:
    Ewa Knedler

    Sekretariat:
    tel.: (22) 57-92-432
    faks: (22) 57-92- 499
    e-mail: Biuro.Kontroli.i.Audytu.Wewnetrznego@mos.gov.pl

    zakres zadań

    • opracowywanie projektów rocznych planów kontroli oraz rocznych planów audytu wewnętrznego;
    • organizowanie i przeprowadzanie kontroli w komórkach oraz jednostkach organizacyjnych podległych albo nadzorowanych przez Ministra, w tym kontroli doraźnych;
    • opracowywanie projektów wystąpień pokontrolnych Ministra lub Dyrektora Generalnego Ministerstwa oraz wniosków i zaleceń zmierzających do usunięcia nieprawidłowości stwierdzonych w wyniku kontroli;
    • prowadzenie audytu wewnętrznego;
    • opracowywanie rocznych sprawozdań z kontroli oraz rocznych sprawozdań z audytu wewnętrznego wraz z wnioskami z nich wynikającymi;
    • prowadzenie i koordynowanie zadań w zakresie skarg i wniosków;
    • obsługa Komitetu Audytu;
    • zapewnienie współpracy Ministerstwa z organami kontroli zewnętrznej, w szczególności ewidencjonowanie wystąpień i zaleceń pokontrolnych tych organów;
    • koordynowanie kontroli i audytu wewnętrznego w ramach resortu;
    • koordynowanie spraw z zakresu kontroli zarządczej.

  24. Biuro Ministra

    Dyrektor:
    Magdalena Tarczewska-Szymańska
     
    Zastępca Dyrektora:
    Marcin Gancarz
     
    Zastępca Dyrektora:
    Gabriela Szuba

    Sekretariat:
    tel.: (22) 57-92-353
    faks: (22) 57-92-753
    e-mail: Biuro.Ministra@mos.gov.pl

    zakres zadań

    • wsparcie organizacyjne Ministra, Sekretarza Stanu i Podsekretarzy Stanu;
    • monitorowanie realizacji zadań wynikających z ustaleń ścisłego kierownictwa resortu;
    • koordynowanie przygotowania udziału Ministra, Sekretarza Stanu i Podsekretarzy Stanu w posiedzeniach plenarnych Parlamentu i w posiedzeniach jego komisji;
    • koordynowanie przygotowania udziału Ministra, Sekretarza Stanu i Podsekretarzy Stanu w posiedzeniach Rady Ministrów, stałego Komitetu Rady Ministrów, Komitetu do Spraw Europejskich, Komitetu Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji, Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego oraz przygotowywanie, we współpracy z komórkami, planów pracy komitetów Rady Ministrów oraz Komitetu do spraw Europejskich w części dotyczącej resortu środowiska, a także monitorowanie wykonania tych planów;
    • przygotowywanie, we współpracy z komórkami, propozycji do wykazu prac legislacyjnych Rady Ministrów i Prezesa Rady Ministrów w części dotyczącej resortu środowiska oraz przygotowywanie, we współpracy z innymi komórkami, wykazu prac legislacyjnych Ministra, a także monitorowanie wykonania tych wykazów;
    • koordynowanie realizacji spraw związanych z członkostwem w Unii Europejskiej, w tym udziału Ministra, Sekretarza Stanu i Podsekretarzy Stanu w procesie decyzyjnym Unii Europejskiej;
    • opiniowanie projektów testów regulacyjnych oraz oceny skutków regulacji do projektów dokumentów opracowywanych w Ministerstwie;
    • koordynowanie spraw związanych z obejmowaniem patronatem Ministra wydarzeń i przedsięwzięć o szczególnym znaczeniu dla ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju Polski;
    • planowanie, w porozumieniu z Gabinetem Politycznym Ministra, oraz przygotowywanie i obsługa protokolarna udziału Ministra, Sekretarza Stanu i Podsekretarzy Stanu w spotkaniach międzynarodowych w kraju i za granicą;
    • planowanie i realizacja polityki informacyjnej i medialnej Ministra i Ministerstwa, w tym koordynowanie współpracy Ministerstwa z pozarządowymi organizacjami ekologicznymi;
    • obsługa korespondencji przesyłanej bezpośrednio do Ministra, Sekretarza Stanu i Podsekretarzy Stanu oraz do Ministerstwa bez wskazania departamentów;
    • prowadzenie kancelarii ogólnej Ministerstwa, zapewnienie obiegu dokumentów pomiędzy klientami zewnętrznymi a komórkami organizacyjnymi Ministerstwa;
    • prowadzenie obsługi sekretarskiej Ministra, Sekretarza Stanu, Podsekretarzy Stanu, Dyrektora Generalnego Ministerstwa i Szefa Gabinetu Politycznego Ministra;
    • prowadzenie rejestru zgłoszeń zainteresowanych pracami nad projektami, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa;
    • obsługa biurowa Państwowej Rady Ochrony Środowiska.

zobacz aktualną wersję

Menu główne portalu

Ostatnia modyfikacja strony: 27.10.2016 r., 07:57.

© 1997-2012 Ministerstwo Środowiska e-mail: info@mos.gov.pl, tel. +48 (22) 36 92 900

Serwis odwiedziło 352415 osób.      Serwis finansowany ze środków EFP Phare EFP Phare